Backoffice
Binnen het werkveld ‘backoffice’ werkt 2eBedrijf samen met diverse zelfstandig professionals. Binnen dit werkveld gaan we voor het werk dat ‘achter de schermen’ gebeurt. En dat is nogal wat. Wijzigingen op websites bijhouden, representatieve zaken regelen, relatiebeheer systemen up-to-date houden, facilitaire voorbereidingen van workshops en vergaderingen, telefonische opdrachten, etc.
Een backoffice medewerker houdt zich bezig met diverse administratieve werkzaamheden. De specifieke invulling van deze functie verschilt sterk per opdrachtgever. Werk je in een grote organisatie met een complexe structuur? Dan is dagelijks bezig zijn met contact onderhouden met de verschillende afdelingen en het organiseren van administratieve zaken belangrijk. Binnen een kleiner bedrijf kunnen printen, relatiebeheer en facturen opstellen hoofdverantwoordelijkheden zijn.
Binnen dit werkveld zijn de mogelijkheden groot en is de impact van ‘de Backofficer’ enorm; wanneer het achter de schermen goed geregeld is, merk je dat direct in de spotlights!
Taken van een backoffice medewerker
- ondersteunen van en schakelen tussen diverse afdelingen;
- contracten en facturen opstellen en (salaris)administratie onderhouden;
- voorraadbeheer en/of dossierbeheer;
- invoeren van data;
- verbeteren van bedrijfsprocessen.