De weg naar de klant is een bijzondere.
Je weet nooit van te voren hoe een klant op je pad komt (was het maar wáár, dan ging je daar al je marketingbudget op zetten!). Het verrassende geluk als je soms na jarenlang ergens binnenkomt (het grote volhouden dus!). Of ineens gaat de telefoon en je denkt ‘Huh?!’ (dit zijn de YES momenten). Maar er zijn ook klanten die je spontaan in de schoot vallen; de surprises, de grote cadeaus met prachtige strik.
Het netwerken dat beloond wordt met een mooie klantenkring is een feest. De warme en koude acquisitie, het in beeld blijven als 2eBedrijf, de presentaties en workshops, de persberichten, de speeddates……werkelijk alles draagt bij aan de weg naar de klant. Het is een lange weg met hoogten en diepten, met rechte stukken en met het betere bochtenwerk. Niets gaat vanzelf. En dat is oké. Hard werken voor de goede zaak is geen enkel probleem.
Toch….als ik eerlijk ben…..
De weg mét de klant is voor mij de meest bijzondere!